Followers

Wednesday, July 10, 2013

. : Holiday : Kayap : .

Hurmmmm sapa pernah kena KAYAP mesti tau mcm mana rasa sakitnya kan...masa mama sampai je msia mama mengadu kat en.hubbie yg bawah ketiak mama sakit sgt..rsu jugak mana la tau simptom2 kanser payudara ke kan..tp en.hubbie ckp mayb sbb angkat brg byk masa nk naik flight semalam...mana xnya backpack depan belakang mama pikul ngn tolak stroller bagai kan...backpack lappy 1 n bag daipers yg agak berat jgk..huhu so ok la..yelah kot..tp mmg berdenyut2 mama rasa..bila brsalam dgn saudara mara semua ckp bdn mama pns mcm dmm tp mama ckp mayb perubahan cuaca kot..

Malam tu lepas berehat jap kat umah MIL mama..kami gerak ke umah mak mama pulak..yelah kg sekakngkang kera je pun..jenguk jap mak mama lps rindu sbb stay dulu umah in law..lgpn mama nk ambik barang yg mama order kat msia skali..mama  de beli nursing bra so time nk test mama nmpk kat dada ade bintik2 merah n rasa berdenyut jgk..tetiba ntah mcm mana mama terpikir kayap ke ni??padahal sebelum ni tgk kayap pn xpenah..keluar bilik terus google mmg simptom mmg sama...mama pn bgtau kat mak mama soh dia tgk kn..rupanya kat belakang pn dh tumbuh bintik2 merah..mlm tu mmg xblh tdo sakit berdenyut..

Esoknya terus g  klinik kompem KAYAP..doc ckp sbb kulit mama jenis sensitif bila perubahan cuaca mendadak tu yg blh jadi KAYAP ..lps tu mmg mama dh dmm rupanya..hehe 2hari jgk kene p dressing bagai..nk bg bf ke Jannah pn rsu sbb betul2 kat dada..lgpn kalo bdk kena KAYAP ni lg bahaya sebab ia melibatkan saraf..doc ckp jgn bgi dia merebak smpi keliling mmg blh bwk maut..mcm mama kena ni 1mlm pn dh separuh badan dia naik..

Gitu la dugaan masa blk msia aritu..huhu mcm2 hal kan...eh telupa belum story lg dugaan en.hubbie seminggu sebelum blk msia pulak kesahnya...nnt mama citer yer :))

1 comment:

  1. salam, saya ada hasilkan krim telah terbukti berkesan untuk kayap. disapu rasa sejuk, hilang/kurang gatal dan rasa pedih dlm 1@2hari sudah kering. Untuk mencuba hubungi Hj Man0134389413.Harga RM 12.00 satu..tk

    ReplyDelete