Followers

Wednesday, October 14, 2009

:::Abang Adam:::


Seperti yan tlh aku jnjikan di en3 sebelum ini yg aku akn hupdate psl perkembangan en.adam..diam x diam en.adam dh pn menghampiri umur 2tahun..rase mcm br je aku sambut 1st year bezday en.adam..pada umur en.adam 1thn 7bln en.adam tlh pn bergelar seorang abang..walaupun en.adam sendiri pn xtau ape erti abang tp aku rase en.adam dh semakin memahaminye..en.adam byk membantu aku walaupun kadang2 kenakalan en.adam membuatkan aku separuh giler tp aku tetap syg pada en.adam..sape xsyg ank woooo!!!!k la kte terus ke tujuan asal aku post en3 ni..

Perkembangan en.adam pada umur 1thn 10bln :
  • Fizikal dh betambah2 tinggi walaupun xla segebu ank org lain..brt en.adam skang msh 11kg..xnaik dan xtrn..
  • Sgt kurang mkn kerana lasak dgn aktiviti2 en.adam..tp alhamdulillah kuat minum susu..n skang ni doc sor kan aku beri en.adam multivite..selere mn dh bertambah sedikit..
  • Semakin hari semakin byk vocab en.adam x kire bahsa melayu or omputih..ade words yg en.adam blh sebut penuh n ade words yg en.adam ambk ujung2 je..jnji en.adam phm n tahu maknenye..byk iklan tv yg en.adam blh hafal..antarenye haji mustafa:deco,deco,deco:budak kelantan n midsummer murder..tulah feberet iklan en.adam..
  • suke baca buku n main komputer..kalo kat depan pc tu mcm tau2 nk gune..pegang mouse..tekan2 keyboard mcm ia2 je..mungkin sbb en.adam suke perhatikan aku gune pc..kdg2 geli hati aku tgk gelagat die..lagi perangai en.adam ialah suke tiru gaye org..xkire org buat ape..kalo die rase menarik die akn ikut n tiru..
  • En.adam suke sgt naik motor..kalo balik kg en.adam xkan lekat kat umah..kalo adk2 aku ade lepak kat dpn umah die pn same menyelit..mcm la dh bujang sgt...hehehe..kalo kwn2 adk2 aku dtg n bg salam die la org petame yg jwb...jap..jap..jap..mcm la kwn die yg dtg..
  • yg kelakarnye en.adam ni mcm org tue plak..ade skali tu nk angkat brg brt sgt kan..die tarik2 smbl sebut "Allah..Allah..Allah"..kalo nk ssh nk bgn pn camtu sure die sebut "Akbar"..sebenarnye Allah hu akbar..tp en.adam kan pelat..tu yg aku gelak sakan bile dgr..hehehe
  • last skali aku nk citer sikap en.adam sbg abang yg bertanggungjawab..en.adam ni cpt blajar..kalo aqil muak die akn cpt2 ambk kain lapkan muntah n mulut aqil..kalo aku nk mndk' aqil bkk bju en.adam akn cpt2 ambk bju ltk dlm bkl kain kotor..kalo aqil ngs dlm buaian die la org pertame yg bekejar nk enjut buai..mule2 aku ingt die nk watpe upe2nye die nk enjut..kalo aku nk sidai kain smbl dukung aqil,en.adam akan ambk kain dlm bkl bg kat tgn aku..pastu kalo aku nk wat susu en.adam akn ambk susu dlm almari bg kat aku..pas dh mnm die akan ltk botol dlm sinki..dh besa upenye ank bujang aku tu..baik mmg baik tp nakal pn blh tahan..kdg2 jeles ngn aqil die g lepuk muke bdk tu..sian adik..hehe
Setakat itulah dulu perkembangan terbaru en.adam yg aku lihat..tp kalo ade yg tetinggal aku akn hupdate kemudian..semoge en.adam membesar menjadi ank yg soleh utk mama n ayh..berguna pd agama,bangsa n negara..aminnn

3 comments:

  1. seronoknye tgk perkembangan anak2 nie.. cepat la amin besor

    ReplyDelete
  2. k.lina : rajin2 gak kak..nakal pn blh tahan gak tu..lg la ngn jeles die..huhuhu

    iza : mmg sonoq..pening pn ade..kdg2 tensen tp at last hepi sgt tgk ank membesar dpn mata..amin cpt besar ye mama dh xsbr nk tgk tu..heheheh

    ReplyDelete