Followers

Wednesday, October 14, 2009

*** Pertandingan Keluarga Kami Dan HPA***


Assalammualaikum semua..en3 kali ni ialah utk Pertandingan Keluarga Kami Dan HPA yang dianjurkan oleh myhpafamily...pertandingan akan ditutup pada 31hb oktober 2009..pada sesiapa yg berminat boleh la jengguk2 ke blog penganjur ye...selamat mencuba..

Aku memilih utk menceritakan tentang pengalaman aku menggunakan produk HPA..bg aku produk HPA ini bukan ubat tetapi makanan tambahan yg perlu diamalkan dlm jangkamasa yg panjang utk melihat kesan dan keberkesanannya...aku lebih banyak menggunakan produk makanan HPA..seperti Kopi Radix,kordial Roselle,kismis minda..aku juga gemar makan ayam organik HPA,aiskrim toyyibah..

Pengalaman Aku :
  • Aku adalah peminat setia kopi radix..pada mulanya aku agk alah dgn kopi itu..aku akn berpeluh2 apabila minum kopi tersebut..akan tetapi pd awl kehamilan ank ku yg kedua..susu badan ku semakin kurang..aku menjadi gusar kerana ank ku yg pertama msh lagi menyusu dgn ku..ada suatu hari aku membaca blog K.E-car tentang penyusuan dan bagaimana beliau mengekalkan produktiviti susu beliau..aku melihat beliau mengamalkan kopi radix salah satu darinya..jadi aku mengambil keputusan utk mengambil kopi radix semula..mmg pada mulanya agak pns tapi lama kelamaan aku semakin sesuai dgnnya..alhamdulillah susu badan ku kembali banyak dgn batuan kopi radix dan produk2 lain utk susu ibu..sehingga kehari ini aku masih mengamalkannya utk menyusukan kedua2 ank ku serentak..Terima Kasih pada kopi radix...
Kegemaran Adam :
  • Adam adalah ank ku yg pertama..adam gemarkan minuman kordial roselle n kismis minda..mmg dr umur adam belum genap setahun aku telah mula memberi adam produk2 HPA..kerana bg aku produk2 tersebut terbukti halal kerana dihasilkan oleh org Islam..lagipun roselle kaya dgn vitamin c yg tinggi berbanding dgn buah2an yg lain..adam juga gemarkan Radix cookies,aiskrin toyyibah,air bekarbonat HPA..
Pengalaman MIL :
  • MIL ku adalah peminat setia kepada semua produk HPA..dari produk kesihatan,kecantikan,bahan basah/dapur,kebersihan dan makanan ringan HPA..
  • Produk kesihatan yg diamalkan oleh MIL ku ialah Tuju angin,Spirulina Madu dan Omega 3..sebenarnya banyak lagi tapi ku xingat la..utk lauran MIL ku selalu menggunakan minyak but2 utk luka,melecur dan juga utk mengurut..ada sekali tu MIL ku terkena minyak panas masa mengoreng ikan..MIL ku terus sapukan minyak but2 ke tempat melecur..alhamdulillah cpt kering dh x berparut..
  • Produk kecantikan pula MIL ku ade memakai set penjagaan muka Centella..sekarang kesan jeragat dh kurang dh kulit pn kembali ok..selain itu MIL ku ade juga memakai bedak centella..aku pn suka bau bedak tu dan utk rambut MIL ku menggunakan tonik padan..utk mandian MIL ku juga menggunakan produk dr HPA mandian Sari Timun Centella,syampu Aromatheraphy,hair conditioner dan ubat gigi herba...
  • MIL ku sering menggunakan ayam organik,tepung goreng RFC,fishball,sos chili,sos thai,fish burger dan nugget utk masakan..semuanya sedap..selain itu MIL ku memasak menggunakan minyak zaitun keluaran HPA..
  • utk produk kebersihan, MIL ku menggunakan sabun freesia utk mencuci pakaian dan sabun wahdah utk mencuci pinggan mangkuk.
  • MIL ku sering membeli radix cookies utk cucu2 nya.. setiap pagi mengamalkan mnum madu HPA dan Teh pegaga.... selain itu MIL juga minum kopi radix dan cereal radix sebagai diet harian ...
Macamtu la sedikit sebanyak pengalaman dgn produk HPA..walaupun aku bkn la banyak menggunakan produk HPA ni tp sebahagian produknya banyak membantu aku dlm kehidupan seharian..bkn xnk cuba semua tp ongkosnya xberapa nk ada..hehehe..buat masa skrg ni aku hanya menjadi peminat setia kopi radix sahaja..insyaallah lain kali aku nk cuba plak Spirulina Madu..doakan rezeki ku murah..aminnnnn

2 comments:

  1. Tahniah..Mamadam

    Terima kasih kesudian menyertai pertandingan Keluarga Kami & HPA anjuran blog myhpafamily.

    Jika tidak keberatan sila beri nama penuh/alamat/telefon bagi tujuan penghantaran cenderhati dari kami.

    Sudilah terima sebagai salam pengenalan dari kami...

    ReplyDelete
  2. Hi Mamadam,

    Terima kasih atas jemputan majlis birthday Adam. Malangnya kami baru je menerima kad jemputan hari ini Selasa 7th Dec.

    Walaubagaimana pun terima kasih atas jemputan.

    Ni nak tanya ni..adakah Pn telah pun menjadi pengedar produk HPA? Jika belum, kami ingin mempelawa Pn sebagai rakan niaga kami.

    Thanks!

    ReplyDelete